mixxt

Zarejestruj się!

Witaj w mixxt!

Nagrywanie rozmów z doradcą w placówce bankowej

link this post Dodano w 06.06.2016

Mam pytanie czy ktoś ma informacje jak kwestia z tematu wątku ma się od strony prawnej?

Przy dzisiejszym poziomie zaufania do "instytucji zaufania publicznego" myślę, że to ważna sprawa. Domyślam się, że "doradca" bądź "opiekun" może odmówić (czy też nie?), ale z drugiej strony jak inaczej udowodnic treść rozmowy i przekazywane ustnie informacje? Trzeba przyprowadzić dwóch świadków?

Na sieci znalazłem informację, że nie ma przepisu zabraniającego nagrywania rozmowy, w której nagrywający sam uczestniczy.

Ktoś jest w stanie udzielić jakichś informacji w tym temacie?

link this post Dodano w 06.06.2016
Nie chcę wypowiadać się ostatecznie - bo nie jestem prawnikiem.Wydaje mi się, że osoba nagrywana musi o tym wiedzieć i wyrazić zgodę.
link this post Dodano w 07.06.2016

cóż, można przeciez nagrać przez przypadek zabierając omyłkowo włączony dyktafon na rozmowę.

Zdażyło mi się podczas podpisywania umowy z DB i póżniej też. Taki ze mnie gapcio.

@Ferenc_Jozsef

Właśnie o to mi chodzi - co w sytuacji, gdy grzecznie zapytamy a pracownik odmawia? Na jakiej podstawie może to zrobić? My przecież nie robimy tego dla przyjemności i satysfakcji. Wiadomo ile kłamstw zostało powiedzianych a innych rzeczy niedopowiedzianych ludziom przy polisolokatach i kredytach pseudowalutowych.

Czasy "instytucji zaufania publicznego" odeszły bezpowrotnie. Teraz będzie trzeba dzieci uczyć oprócz "nie wchodź do samochodów obcych ludzi" także "nie idź do banku bez dyktafonu".

@sarehapsat

Wiesz, mimo że po zachowaniach banksterki mamy moralne prawo tak robić, to jednak chciałbym się jakoś różnic od tej bandy naciągaczy i przynajmniej ze swojej strony załatwiać sprawy w cywilizowany sposób.

The author has edited this post (w 07.06.2016)

chyba można nagrywać jeśli bierzesz udział

http://maszprawo.org.pl/2015/02/czy-mozna-nagrywac-rozmowy-bez-zgody-rozmowcy/